מזון למחשבה

 

במאמר זה נעסוק בנקודה שאינה ספציפית, אלא בשיטת חשיבה.

כאמור, הכל תלוי בצורת החשיבה, בתפישה שלנו. מיינד ריאקטיבי!

 

ה"קליק של גלגלי המח", הוא החלק המהותי - ישנו חלק ספציפי במח ובמערכת הרצפטורים בדיוק לשם כך. אל תגידו לא ידענו... מזלנו שעם החושים שלנו אפשר גם "לשחק לטובתנו", ולא רק לטובת תעשיות המזון, בדגש על הג'אנק.

 

ברגע שנבין שהגוף הוא מכונה יקרת ערך, ללא חלקי חילוף, בוודאי שנשקיע בו הרבה יותר.

מי מאיתנו מתדלק דלק מהול, או לחילופין סולר במקום בנזין לרכבו הוא?! או אולי מנסה לתקן בעצמו תקלות בעייתיות ברכב או אפילו בבית, כאלו שמצריכות אנשי מקצוע?

שיקום אדם אחד ויעיד שכך הוא עושה! על אחת כמה וכמה הגוף שלנו!

 

מזון טוב = דלק איכותי,אכילה ופעילות גופנית מבוקרת = טיפול 10,000 יום יומי לנו עצמנו! יש דבר יותר יקר לנו מזה?

נכון שיש לנו גם את אפקט השינוי ההדרגתי, ואת הטעם הנרכש (מחקרים מצביעים כי השינוי המהותי הוא איך לא, בהתחלה -החל מ- 21 "ימי עסקים" - והופ, מתרגלים לטעמים שונים לגמרי!).

 

אז איפה באמת רובנו נכשלים? להלן מספר דוגמאות 

מצב 1 – רעבים באמצע הלילה על בסיס קבוע – מוכר לכם? 

הפתרון הזריז – "ננשנש משהו מהמקרר" – אין מה שחיפשתם באותו רגע? (או במילים המוכרות לכל צעיר, מה שיש במקרר "לא מזמין"? והנה אנחנו נכנסים למצב שניצל במשמרת לילה, שעות נוספות – לא, מלא תוספות? בהחלט כן! 

הפתרון היעיל – אם הכנתם משהו מראש, מעולה. לא?בחירה נבונה היא שם המשחק!

ילד מתפתה לאוכל 

מצב 2 – התחלנו דיאטה, ויוצאים עם המשפחה/חברים/עונת החתונות החלה... 

הפתרון הזריז – נזרום עם החבר'ה,"פעם ב...מותר"/המנות באירוע הזה ממש שוות, וחייב לטעום גם איזה קינוח...שוב, "פעם ב..." 

הפתרון היעיל – בשלב הראשוני, למי שקשה, שווה להחליט מבעוד מועד מה המנה הבודדת המועדפת עליו לצד פלטת ירקות טריים עשירה מהמלצר – יש בכל אולם/מסעדה. תוספת קינוח?!העדיפו פירות, יש רק עוגות? יאללה נזרום אתכם! בדיוק לשם כך יש היום הגשה של קינוח אישי קטן.

 

*בשלב השני ,יש כבר שליטה עצמית?! מעולה! לכו בכל הכוח על "הבחירה הנבונה" ,זו שגם תהיה טעימה לכם, וגם בריאה – משמע, לא המנה הכי שמנה בתפריט... והופ, הרווחתם גם אופציה לקינוח באותן הקלוריות.

 

*למען הסר ספק! צמאים? בדיוק כשהתיישבתם לכם, בקשו קנקן מים/סודה גדול.

מכאן ואילך המדרג הוא (מהדל ביותר לעשיר ביותר קלורית, דיאט לא בבית ספרנו): מים בטעמים (15 ל100 מ"ל), תה קר (33 ל100 מ"ל) בירה שחורה, קולה/ספרייט (42 ל100 מ"ל), משקאות קלים בטעמי פירות (עד 50 ל100 מ"ל), פאנטה למיניה(עד 54 ל100 מ"ל).-כוס = 200 מ"ל, תעשו את המכפלות.

יין על הפרק?

כוס אחת של 100 מ"ל (חצי כוס רגילה), סביב 80 קק"ל.

 

מצב 3 – מזנוני דרך/סופר  

הפתרון הזריז – סדרת טריפות במזנוני הטעימות + ביקור קליל במאפיה, ואכילת המאפים עד לקופה/קניה לא פרופורציונאלית של ממתקים במבצע (לרוב במדפים לקראת הקופה), והופ זהו גם פתח לנשנושי הלילה...רוטינה לא נעימה כ"כ. 

הפתרון היעיל – לאכול ארוחה טובה לפני, ולהגיע שבעים לסופר. תוסיפו לכך תקציב ורשימה מסודרת, והנה לכם פלא שכזה!

בדרכים? בקבוק מים ומגוון פירות וירקות/כריכים מזינים בהחלט יעשו את העבודה.

אוכל מפתה 

מצב 4 ואחרון – היעדר פעילות גופנית סדירה 

הפתרון הזריז – "עייף מהעבודה/עסוק/חדר הכושר זו עוד הוצאה".

הפתרון היעיל – החלטה! לשם פעילות גופנית סדירה מספיקות גם 30-40 דקות,3-4 פעמים בשבוע, לשם אורח חיים בריא ופעיל בסיסית.

 

סדר עדיפויות הוא שם המשחק! גם למי שמעדיף לא להוציא כלשהו סכום על חדר כושר, אגלה לכם סוד חשוב! לשם פעילות כללית ותקינה, כל מה שצריך זה רצון, חיוך, ומומלץ בן זוג, או זוג אזניות!

ולאו דווקא חדר כושר.

פעילות אירובית סבירה דוגמת הליכה, ריצה קלה, או רכיבה, בשילוב מעט תרגילי התנגדות יסייעו לבריאות תקינה ויתרמו את חלקן באורח החיים הבריא לצד התזונה הנכונה...

 

תחשבו על זה.

 

נפש בריאה בגוף בריא!

אלון.


התמונות באדיבות:

Copyright: <a href='https://www.123rf.com/profile_stockbroker'>stockbroker / 123RF Stock Photo</a>

Copyright: <a href='https://www.123rf.com/profile_shotsstudio'>shotsstudio / 123RF Stock Photo</a>