בניית שריר ועלייה במסה ובמשקל – מספר נקודות חשובות

רבים וטובים הם המתאמנים בתחום פיתוח הגוף, אך לא רק, אשר שואפים לעלייה במסה ובמשקל,

כל אחד מסיבותיו שלו.

מבלי להיכנס לשאלה האם זה נכון או האם אדם X צריך באמת לעלות במשקל (שהרי ישנו גם צד פסיכולוגי, בעיקר בקרב גברים), כדאי לתת את הדעת על מספר פרמטרים.

האם עלייה במסה ובמשקל נכונה בכל מחיר?

האם עליה במשקל שעיקרה נוזלים ו/או שומן היא המטרה?

ובהנחה שהמטרה היא בעיקר עליית מסת שריר, האם נכון לכל אחד להעמיס כמה שיותר?

או שמא, בהנחה שישנו מקום לתוסף לעלייה במסה ובמשקל, המכונה "גיינר", האם כל גיינר מתאים לכל אחד ואחת?

נעשה קצת סדר.

  •          ראשית, כדאי להיוועץ באיש מקצוע שיסביר לנו איך עולים במסת שריר, ולא בחבר המתאמן או לחילופין "במגודל הזה מהמכון, בטח הוא מומחה", שהרי כל אדם שונה מחברו, גם בפן הפיזי והפיזילוגי. למעט בסיס משותף, ישנן המון הסתעפויות, ומה שמתאים לאחד, לא בהכרח יתאים לאחר.

 

  •          במידה וישנו מקום לתוסף תזונה, מעבר, ומכלשהי סיבה מוצדקת למזון שלם ומוצק, כדאי לתת את הדעת ב2 מישורים:

1 .יחס החלבון : פחמימה  ובקצה הסכם הקלורי.

2. איכות המוצר, קרי רכיבים, פיקוח ותווי תקן.

איך עולים במסת שריר

למה כדאי לשים לפני שרוכשים תוסף לבניית שריר ועלייה במסה?

קל נורא למצוא גיינרים ביחסים בעיקר גבוהים, אשר מלאים בסוכר לבן (לעיתים תחת שמות שונים ומשונים), לצד מעט חלבון באיכות ירודה, וזאת על מנת להגדיל רווחים בעשרות מונים, והכל על חשבון כיסו ובריאותו של המתאמן כאחד.

למשל, גיינר באיכות ירודה עם מעט חלבון חלב ירוד ינוע סביב טווח המחירים 15 – 25 ₪ למנה שעיקרה סוכר לבן (25- 30 כפיות סוכר!), ומעט חלבון ( פחות מ20% מסך המוצר), דבר שעלותו לאדם פרטי, ולא בתעשיה, עשוי לעלות כ3 – 4 שקלים לכל היותר, וזאת מבלי לציין את הנזק העצום בשתיית 2 מנות כאלו ביום (רבע קילו סוכר לבן!, קרי 50 -60 כפיות סוכר בפוטנציאל רק מהתוסף!).

איך לא תעלו במשקל?!

אבל מהיכן?בעיקר מנוזלים ומשומן ויסראלי!

כדאי לתת על כך את הדעת –  בפרט בחבר'ה בעלי רקע סכרתי, או בעלי נטיה להשמנה, הנזק הוא כפול ומכופל!

מה עוד חשוב לדעת על תוספים לעליית מסת שריר?

שימו לב גם שגיינר איכותי יכול להוות גם תחליף לארוחה מאוזנת. איך עולים במסת שריר בעזרת גיינר?

למשל, גיינר ביחס של 1:1.3 – 1:2 עם מספר סוגי פחמימות, ולפחות 2 סוגי חלבון, לצד מעטפת של מעט שומן, ויטמינים ומינרלים חיוניים, עשוי בהחלט להיות מזין יותר, ואף לשמש כארוחה מזינה וזמינה לשעת דחק, חוסר זמן, נסיעה וכדומה.

יחד עם זאת, כדאי לזכור שלאנשים שונים, וכן לענפי ספורט שונים, דרוש תיסוף שונה.

על כך נרחיב בהמשך.

רוצים להתייעץ עם מומחה לתזונת ספורט ולקבל פרטים נוספים? צרו עמנו קשר כעת בטלפון 050-250-5602 או השאירו פרטים בטופס.