צריכת קפה לפני אימון - Hot Water, Small Glass

שלום לכולם!

לאחרונה נתקלתי בפרסומת מסוימת (ואני בטח לא היחיד), בה נטען כי צריכת קפאין כשעה לפני אימון פעילות ספורטיבית תורמת להעלאת הסיבולת של המתאמנים...האמנם?!

בשיתוף עם מורי ורבי גיא ,ערכתי סקירה קצרה.

ובכן, אין חדש תחת השמש.

קפאין פועל כרכיב ארגוגני לשיפור ביצועים ספורטיביים, לרבות בתחום הסיבולת לב- ריאה.

מהם המינונים המומלצים לצריכת קפה לפני אימון?

בכדי שקפאין יביא לשיפור ביצועים ספורטיביים, על המינון של קפאין צריך להיות לפחות 3 מ"ג קפאין לכל ק"ג משקל גוף, אך נמצא גם כי צריכה של מעל 6 מ"ג לכל ק"ג משקל גוף אינה משפרת יותר ביצועים באופן משמעותי ,אלא בכפוף להתניות מסוימות וענפי ספורט הדורשים סוגי מאמץ, עצימות ושילוב מרכיבי אימון שונים.

הרעיון של כוס קפה 1, משמע כפית גדושה = 215 מ"ג, חלקי 3 מ"ג לכל ק"ג גוף = מעט יותר מ70(ק"ג).

פירושו של דבר שההמלצה היא כללית, לרץ העממי, ובתנאי שזהו משקלו, ולכן יש לתת את הדעת לפי משקל ונתונים אישיים. אם כך, צריכת קפה לפני אימון בכמות הנכונה, בהתאם למשקל הגוף, אכן יכולה לסייע במידה מסוימת לשיפור הביצועים הספורטיביים.

קפה לפני אימון

מינונים מומלצים לצריכת קפאין לפני אימון לספורטאים תחרותיים

עוד נמצא כי במקרה שמדובר בספורטאים תחרותיים, אפשרי להגיע למתן של עד 9 מ"ג לכל ק"ג גוף (לא מומלץ לנסות בבית),אך צריכה מרוכזת של ספורטאי במשקל ממוצע - 70 ק"ג, ליותר מ- 7 מ"ג ב"מכה" יכולה להיחשב בבדיקות מסוימות כסם מרץ לכל דבר... ומניסיוני בחדרי הכושר, ישנם לא מעט "הרפתקנים" המסכנים עצמם ואת המערכת העצבית שלהם, תוך שילוב עם תוספי "קדם אימון" המכילים רכיבים מקבוצת Dendrobex ומיובאים באופן אישי ו/או פיראטיים, והשימוש הוא על אחריות המתאמנים בלבד!

להלן פירוט הקבוצה

Dendrobine
Dendroxine
Dendramine
B-Phenylethylamine

N-Dimethyl-B-Phenylethylamine

כמו כן, אפידרין, קלן ויוהימבין אסורים ומסוכנים, גם במינונים קטנים, אלא בפיקוח מומחה.

שוקלים פורמולות שונות?לא בטוח שהן תורמות יותר.

מה שכן בטוח הוא-שהן עולות הרבה יותר...

לאחר החידוד אשר מופנה ל"מקצרי הדרך", הסקרנים אשר שוקלים שימוש ושאר "כוכבים", נחזור לדבר על קפאין לפני אימון והשפעותיו.

האם קיימת השפעה שונה לסוגי קפה שונים?

לצריכת קפאין לפני אימון ישנן המלצות מסוימות, כפי שכבר כתבנו, ויש לפעול על פיהן על מנת לא לפגוע בגופנו. אתם יכולים כמובן לבחור את סוג הקפה...

בעוד שיש מתאמנים שיבחרו קפה שחור לפני אימון, זה בסדר גמור גם לשתות אספרסו, קפה הפוך או כל סוג אחר של קפה, בכפוף לשמירה נכונה על המינונים שציינו.

קפה שחור לפני אימון

צריכת קפה לפני אימון - אז כוס קפה שווה לכדורי קפאין?

  • ראשית, לא ממש!
  • שנית, גם כאן, שווה להוסיף עוד כמה שקלים ולקבל אותם (אם וכאשר) לאחר היוועצות באיש מקצוע המתמחה בתחום תזונה נכונה לספורטאים והתאמת תוספי תזונה כגון אבקות חלבון, גיינרים וכיוצא בזה. (מדריכי כושר, משווקים, יועצים למיניהם-כבודם במקומם מונח, אך הם אינם כאלה ולרוב משוחדים לכאורה).
  • לתרומת קפאין טהור לפני אימון השפעה ארגוגנית גבוהה יותר מאשר זו המתקבלת מצריכת אותה כמות קפאין במשקה קפה, מפני שבמשקה הקפה/אבקה הנמכרים בחנויות קיימים עוד מספר רכיבים נוספים בעלי קונטרה אינדיקציה (משפיעים ל"רעה"-מנוגדים, או מפחיתים) השפעת קפאין וספיגתו.

אני מבקש שוב להזכיר כי צריכת 200 מ"ג קפאין לפני אימון בתוך משקה כוס קפה אינה אפקטיבית כמו 200 מ"ג קפאין טהור מבודד בכמוסה.

אז מהי המלצתנו בנוגע לקפה לפני אימון?

במידה והנכם מתאמנים עממיים, ואינכם סובלים מרגישות כלשהי כגון לחץ דם גבוה, עומס עצבי ושאר השפעות לא חיוביות – צריכת כוס קפה שחור לפני אימון עשויה לתרום לעליה מתונה בחילוף החומרים וכן לתרום ליכולת סיבולתית במידת מה. כך גם כמובן לגבי כל סוג אחר של קפה.

כמובן שגם מי ש"חי" על קפה, סביר שלא ייכלל בקבוצה זו בשל הרגל/שחיקת בלוטות רלוונטיות.

רוצים להתייעץ עם מומחה לתוספי תזונה לספורטאים? ולקבל פרטים נוספים? צרו עמנו קשר כעת!