מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?!

 

דעות שונות לגבי אוכל לפני אימון וחשיבותה של ארוחת הבוקר

 

שלום לכולם!

השבוע נתבשרתי כי באתר מוכר פורסם לכאורה כי אין כל חשיבות לארוחת הבוקר כפי שנטען שנים רבות. האמנם?!

אז "לכאורה", לאחר דיון עם מספר קולגות, וכן מורי דרך – הרגשתי צורך לשים דברים על דיוקם ולכתוב מאמר בנושא כל מה שמומלץ לאכול לפני אימון בוקר.

 

מה כדאי לאכול לפני אימון בוקר?

קיימת התלבטות לגבי מה אוכלים לפני אימון בוקר: פרי בודד כחצי שעה לפני האימון או אולי דווקא ארוחת בוקר מלאה. ובכן, זהו בחחלט נושא שכדאי לתת עליו את הדעת.

התשובה לכךתלויה בגורמים רבים, החל מארוחת הערב אותה אכלת ערב לפני כן, דרך מספר שעות השינה, עצימותהאימון הצפוי, אורך האימון הצפוי, סגנון האכילה (דל פחמימות, עשירחלבון או עשיר שומן - פרי לפני האימון לא בדיוק יתאים) ועוד.


כמו כן, ישנם מאמרים המתייחסים לכך שאם כבר אוכל לפני אימון, אז שיהיה פחמימה כלשהי– ובכן, כדאי לעשות זאת פחות מ-10 דקות לפני תחילת הפעילות.

 

חשיבותה של ארוחת בוקר

באופן כללי, הרעיון והכלל הוא פשוט – לשבור את צום הלילה.

השאלה היא האם כל אחד מסוגל "להרביץ" ארוחת בוקר דשנה והאם הוא בכלל חייב?

זה כבר עניין פרטני ולא מחייב לגמרי ולשם כך יש לכל אחד מאיתנו, חוץ ממוחמד דף, גוף ורצוי איש מקצוע. ובכן, כדאי להקשיב לשניהם: הן לגוף והן לאיש המקצוע.

מה כדאי לאכול לפני אימון בוקר 

אז מה נחשב לארוחת בוקר? ומתי כדאי לאכול?

מחקרים מצביעים על כך שחשוב "לזרוק משהו לפה" ובמיוחד מה שמומלץ זה לאכול לפני אימון בוקר.

מה זה כולל?! כאן כבר משפיעים פרמטרים שונים וביניהם:

- הרגלי תזונה

- סוג עבודה (כפיים/משרדית)

- ספורטאי או לא (גם לחובבנים)

- גנטיקה

- ועוד ועוד...

 

לכן, נעשה מדרג ונדגיששגם אם אוכלים ארוחת בוקר, היא אינה חייבת להיות ארוחה ענקית. ישנם אנשים שיסתפקו בשתיית קפה לפני אימון ויש כאלה ששני תמרים יעשו עבורם את העבודה...

אחרים יזדקקו לפרי או למיץ פירותואחרים לסנדוויץ מזין.
לא חייבים או להמשיך את הצום מהלילה או לאכול ארוחה דשנה ועמוסה כמו שמגישים בבתי מלון.

מה מומלץ לאכול לפני אימון בוקר

 

אז מה לאכול לפני אימון? אלטרנטיבות לארוחת הבוקר המסורתית

אוסיף ואומר כי שתיית חליטות צמחים שניתן למצוא בכל בית ובעלויות זולות (מיצוי תה ירוק,נענע,זרעי שומר,מיצוי צמח מטה ועוד רבים וטובים) וגם לימון סחוט עם מעט קליפה מגורדת המכילה "Dlemonin" בשילוב מים חמים/פושרים (ויש כיום מחקרים המתדיינים בהקשר לתיסוף מעט שמן זית) עשויים לזרז ניעות המערכת לאחר צום הלילה, אם כי אין הוכחה מחקרית בנושא.

כמו כן, שתיית אבקת חלבון בשעות הבוקר, לאחר קימה משנת לילה, יכולה לסייע בשני רבדים – הן באספקת חלק ממנת החלבון הנחוצה היומית הנחוצה לגוף לשם בניית שריר והתאוששות והן לשם תחושת שובע.

 

לסיכום

זכרו, כל אחד מאיתנו שונה מהאחר. האתגר האמיתי הוא למצוא את ה"אני העצמי" של כל אחד מאיתנו – גם בתכנית האימונים, בתזונה המתאימה לנו ובאורח החיים (בשאיפה ל"הבריא").

 

רוצים להתייעץ עם מומחה לתזונה ולתוספי מזון לספורטאים ולקבל תפריט אישי המותאם לצרכיכם? צרו עמנו קשר כעת >>